Metallerin mıknatısa yapışması, metallerin isteğine değil, mıknatısın çekici gücüne bağlıdır.
Duygusal öğeler de aynı mıknatısta olduğu gibi, müşterilerin farkına varmadan bir işletmeye ya da ürünlerine bağlanmalarını sağlamaktadır. Müşteri sadakatinin oluşturulması için çeşitli öğeler ile müşterilerin duyuları etki altında bırakılmaktadır.
Bireylerin duyularının müşteri sadakatine olası etkileri üzerine yapılmış bir çalışmada su sonuçlar ortaya çıkmıştır. (Tanlasa, 2005):
- Birbiriyle özdeş iki Nike spor ayakkabısı, iki farklı odada test
edilmiştir. Bir odanın içine özel bir koku verilmiş, diğerine ise
herhangi bir koku verilmemiştir. İstatistiksel anlamlı bir farkla,
tüketiciler koku verilen odadaki ürünü diğerine göre daha fazla
tercih etmiş, hatta o ayakkabı için daha fazla bedel
ödeyebileceklerini bildirmişlerdir.
- 1990'lı yılların sonunda Singapur Havayolları, Stefan Florida
Waters adlı bir kokuyu uçaklara, kabin görevlilerinin üzerine ve
kalkıştan önce verilen sıcak havlulara sıkmıştır. Zamanla uçağa
binen tüm yolcular, bu kokuyu tanıdıklarını belirtmişlerdir. Hoş ve
rahat anıları çağrıştırma potansiyeli olan bu koku, Singapur
Havayollarının markasını yansıtmıştır.
- Yapılan bir başka araştırmaya göre, Amerikalıların % 86'sı,
Avrupalıların % 69'u, yeni araba kokusunu çekici bulduklarını
belirtmişlerdir. Aslında bu koku, fabrikadan çıkan tüm araçlara
sıkılan ve altı hafta boyunca etkili olan bir spreyden
kaynaklanmaktadır.
- Barclay's Bank, şubelerinde taze kahve servisi yaparak, koku ile
müşterilerinin kendilerini evlerindeymiş gibi hissetmesini sağlamaya
çalışmıştır.
- Kellog's, gevreklerinin yerken çıkardığı çıtırtı seslerini geliştirmek
için Danimarka'daki bir laboratuarda özel testler yaptırmıştır.
- İnsanların % 85'i, arabaların kapı kapanış sesleri arasında fark
olduğunu söylemişlerdir. Mercedes-Benz'de sadece kapı kapanış sesi
ile ilgilenen 12 mühendis çalışmaktadır.
- Nokia telefonlarının her modeline, klasik Nokia melodisi mutlaka
yüklenmektedir. Çünkü tüketicilerin % 60 'ı iki cep telefonunu
birbirinden ayıran temel özelliğin, telefonun görünüşü ya da teknik
özellikleri değil, nasıl çaldığı olduğunu belirtmişlerdir.
Kaynak : Müberra Yurdakul
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder