Bu Blogda Ara

9 Ekim 2013 Çarşamba

İNSAN VE ŞİRKET


Bugün Harvard Business Review’ da okuduğum bir makalenin bende yarattığı esintiyi paylaşmak istiyorum.

Beni etkileyen cümle dizisi  Bir şirket kendisini sadece para kazanan bir makine olarak değil de, insanlığa değer katıp onu ileriye götürecek bir oluşum olarak görürse, kendisini her şeyin en iyisini yapmaya şartlar.

Bu sayede de farklı dallarda yaptıkları birbirini besler. En iyi ürünü geliştirmek için en iyi ekipleri kurar, en ciddi AR-GE yatırımlarını yapar. Bunlarla beraber mutfakta pişen o harika yemeği hak ettiği şekilde satabilmek ve kitlelerle buluşturmak için de en iyi pazarlamayı yapar.’ Şeklindeydi.

Buradan yola çıkarak bir şirketi, bir insan kimliği gibi ele alırsak; bir insan kendisini sadece hayatı tüketen biri olarak değil de, zamanın başından beri anlatılmaya çalışıldığı gibi kamil insan olma mertebesine getirecek şekilde insani değerlerine değer katıp, kendisini ileriye götürecek bir oluşum gösterirse, herşeyin en ahlaklısını yapan insanlığın fevkinde bir insan olur.

Kendine faydalı olan, insanlığın anlamını layıkıyla yaşayan insan çevresine de yararlı olur. İlişkide olduğu insanları etkiler, destekler. Onların başarıları için yatırımlar yapar, kendi mutluluğunun çevresinin gelişimi ile destekler. Böyle bir insanın iş hayatı da, aşk hayatı da, ebeveynliği de ve olduğu tüm sosyal statüler de ışıldar, parlar.

 


Kendini seven, ahlaklı insanlığı ile gurur duyan insanın tam ve bütün hali o kadar etkileyicidir ki, O hiç çaba sarfetmeden çevresinde daima insanlar olur ve bu insanlar sadakatle Ona bağlanır.

Çok basit bir anlatımla;  toplumları yaratan bireyler, yaralarını sarıp kendilerine kamil insan olma hedefi koydukça Dünya güzelleşir.

 

 
http://www.hbrturkiye.com/blog/pazarlama/kimin-hayali

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder