Bu Blogda Ara

5 Ağustos 2015 Çarşamba

WORCATION


Literatüre yeni giren worcation kelimesi, bana eski laptopa bağımlı yaz tatillerimi hatırlattı. 
Eskiden işe o kadar bağımlı çalışırdım ki, tatile çıkacak tarihi belirleyebilmek bile iş haline gelirdi. Tarih belirlendikten sonra astlara iş devri. Sonrasında tatil başlar ama tatilde işi takip edip, düşünmekten dinlenemeden geri dönerdim. X nesli olan bize, iş için yaşamak öğretilmişti. Gerekirse tatilde bile çalışmak gerektiği içimize işlenmiş bir gizli emir gibiydi. Sorumluluklar her şartta yerine getirilmeliydi.  
Böylece tatilde dinlenemediğim için doğal olarak verimim düşerdi. Mutsuz olurdum. Sağlığım bozulurdu. Yıllar içinde hem yaşam kalitemi, hem iş verimimi düşüren bir kısır döngü başladı. Kurtuluşu, istifa edip, sistemden çıkmakta buldum. 

Şimdi değişen dünyada, çalışma şeklide değişmeye başladı. Önce danışmanlık yapanların cafelerde laptopları ile çalıştıkları, gerekirse toplantıları oralarda yaptıklarını, zaman zaman iş mülakatlarının cafelerde gerçekleştiğini gördük. 

Worcation, bu durumu gelişen teknoloji ile birlikte bir adım daha ileri götürüyor. Çalışırken tatilde gibi rahatlayın, diyor.  :)) İnsanı, işin önüne çıkartıyor ve nihayet, insan için iş kavramını , yaşam kalitesinin verimliliğinin ön koşulu olduğunu vurguluyor. 

Detayları bu ay ki @VOGUE  sayısında @Zeynep Yapar' ın yazısında bulabilirsiniz. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder